Selecteer een pagina

De MacGyver Methode

Verkort de tijd van lead tot afspraak en maximaliseer de ROI van je marketing automation

Ok, dus je hebt geïnvesteerd in marketing automation. Je hebt er dik op ingezet: een kick-off met het hele marketing team, een implementatie achter de rug en een mooie campagne opgezet. Maar nu je er wat langer mee werkt, vallen de resultaten stiekem toch een beetje tegen. Je hebt nu eigenlijk twee keuzes: niets doen en toezien hoe je dure implementatie langzaam maar zeker een stille dood sterft, behalve dan de schreeuwende negatieve ROI. Of toch maar weer een hoop geld uitgeven om de boel weer kortstondig op gang te brengen met een dure campagne. Toch?

 

Wat als ik je vertelde dat de tools om een voorspelbaar inbound lead generatie systeem al voor je neus liggen? Echt succes behalen met marketing komt zelden aan op het toevoegen van meer ‘dingen’ aan je business. Meer tools, meer tactieken, meer kanalen…

Ik durf er wat om te verwedden dat je succes uitblijft omdat je te weinig aandacht hebt besteed aan wie je ideale klant is, en aan een goede boodschap die hem daadwerkelijk aan het denken zet. Je weet wel, de basis van goede marketing. Maar schaam je niet, je bent niet alleen. Nagenoeg ieder bedrijf dat ik de afgelopen 4 jaar geholpen heb met marketing automation zat in die situatie.

Omdat dit probleem zo alomtegenwoordig is, en omdat niemand een bodemloze geldput wil creëren, ontwierp ik de MacGuyver Methode: de ROI van je marketing automation maximaliseren, door slim gebruik te maken van de tools en content die je al tot je beschikking hebt.

Bob's enormous passion for both marketing strategy and the technical architecture of it shines through in everything he does.

Gerard du Plessis

Global Head of Marketing, Lobster Ink

Wat zit erin?

De MacGyver Methode bestaat uit vier fasen:

 

  • Fase 1: Klant- en marktkennis
    We zorgen dat je intiem kennis opdoet van wie jouw ideale klant is en hoe je hem bedient. Deze kennis is essentieel voor de boodschap in je marketing materiaal.
  • Fase 2: Het systeem
    We gebruiken de kennis uit fase 1 om het systeem te bouwen waarmee je voorspelbaar, herhaalbaar en schaalbaar leads genereert, week na week.
  • Fase 3: Optimaliseren
    We analyseren de resultaten en schaven waar nodig bij om te zorgen dat jouw leadgeneratie machine constant op volle toeren draait.
  • Fase 4: Opschalen
    Met slimme campagnes breiden we je bereik uit.

Download de gids

Voor wie is het?

  • Marketeers die de ROI van hun marketing automation willen maximaliseren.
  • Marketing teams die niet bang zijn om de handen uit de mouwen te steken.
  • Organisaties met een dienst of product dat werkt en waar ze achter durven te staan.
  • Organisaties die als de autoriteit in hun markt bekend willen staan.

Voor wie is het niet?

  • Mensen op zoek naar snel succes of een ‘hack’. De methode mag dan uitgaan van slimmigheden, er komt nog steeds echt werk bij kijken.
  • Passieve marketeers. We gaan hard aan de slag en snel itereren, je moet dus meters kunnen maken.
  • Organisaties die alles bij het oude willen houden.

Wat is stap 1?

Wil jij met jouw marketingteam optimaal succes halen met Inbound Marketing? Ik bied je gratis een persoonlijke strategiesessie aan. In een gesprek van ongeveer 45 minuten gaan we samen kijken naar waar je nu staat met Inbound Marketing, en wat ik voor jou en je marketingteam kan betekenen. We kijken dan of er een klik is en we samen kunnen werken. En zo niet, dan heb je evengoed helder waar je nu staat en wat je volgende stappen zijn.