72% van de klantreis vindt plaats voor je klanten contact zoeken met een salespersoon.

Je kent de statistiek wel.

Klanten hebben al 72% van het proces doorlopen waarin ze een keuze maken voor de partij die hun probleem ‘mag’ oplossen.

Dat betekent dat je er maar beter voor kunt zorgen dat er genoeg informatieve content is voor die klanten die zich bewust worden van hun probleem en op zoek gaan naar een oplossing.

Wat als je die mensen kon bereiken vóórdat ze zich bewust werden van hun probleem? Als jij al in beeld bent als de teller nog op 0% staat?

Voordat mensen investeren in het oplossen van een probleem, moeten ze zich eerst bewust worden van een probleem. Ze ervaren op dat moment al wel de symptomen, de verschijnselen, maar ze hebben nog geen duiding. 

Ze kunnen het nog niet onder woorden brengen, weten nog niet dat anderen er ook last van hebben, of beseffen zich niet dat het misschien wel heel makkelijk op te lossen is.

Mensen met onderhuidse #frustraties vinden het prettig als iemand die frustraties een stickertje kan geven. Het probleem kan benoemen.

Hoe maak jij hier slim gebruik van?

Door al jouw ervaring weet jij als geen ander de symptomen van het probleem waar jouw ideale klanten mee rondlopen.
Jij herkent dat probleem vaak al eerder dan je klanten zelf, simpelweg omdat je het al zo vaak bent tegengekomen.

Adverteren is een geweldige tactiek hiervoor. Gebruik wat je weet van de symptomen om je doelgroep te vinden. Schrijf vervolgens je ad copy volgens dit schema:

  • Beschrijf de symptomen
  • Benoem het probleem
  • Licht een tipje van de sluier van de oplossing

Geen producten verkopen, geen features aanprijzen. 

Zo bouw je een publiek op dat je met behulp van retargeting concretere aanbiedingen van informatie, tijd of training kunt doen.

Je bent nu top of mind. 

Gaan je klanten eenmaal concrete stappen zetten om hun probleem op te lossen, dan zullen ze als eerste bij jou aanbellen.

Download: De Kracht van een Voorspelbare Onderneming

Een goede Keten van Waarde is een essentieel onderdeel van een voorspelbare en schaalbare onderneming. Meer weten? Download mijn gids.

Leer hoe je jezelf neerzet als de autoriteit in je markt, op een voorspelbare wijze leads genereert en jouw kwaliteiten inzet, zonder dat je tijd voor geld hoeft te ruilen.