Mijn vriendin en ik gaan op reis. Eind dit jaar gaan we 4 weken naar Australië.

In de periode dat we weg zijn, willen we onze woning verhuren via AirBnB. Dekt de kosten van de reis wat.

Maar er zijn wat logistieke uitdagingen met sleuteloverdracht, schoonmaak en dergelijke, als je zelf aan de andere kant van de wereld zit.

Dus gingen we op zoek naar een partij die dat voor ons kan beheren.

Die zijn er gelukkig genoeg: ik had al snel twee websites te pakken van beheerders die me wel aanspraken.

Bij beide patrijen kwam ik echter hetzelfde puntje van frustratie tegen. Herken je dit?

Contact was de enige optie op de website om het proces te starten.

Ik klik daar dus op (ik voel de bui al hangen) en ja hoor! Daar issie!

Het algemene contactformulier.

Naam, e-mailadres, en jawel, ‘Boodschap’.

Ik mag alles invullen wat ik wil.

Dit gaat er door mijn hoofd als ik zo’n open en vrijblijvend formulier zie:

  • Wat ze doen is volledig afhankelijk van wat de klant hen in dit formulier vraagt
  • Ze hebben dus geen duidelijk proces
  • Ze hebben daarom geen duidelijke uitkomst die ze voor iedere klant realiseren
  • Zonder duidelijke uitkomst weten ze van tevoren niet of ze kwaliteit kunnen leveren.
  • Als zij dat niet weten, hoe kan ik daar dan op vertrouwen?
  • Of ze hebben gewoon niet zo goed nagedacht over hoe je zo’n formulier beter zou kunnen inrichten

Hoe kan het beter?

Geef me context.

Zorg dat je website duidelijk laat zien wie je helpt, hoe je dat doet, en wat daarvan het resultaat is. Laat me je proces zien.

Wat is de eerste stap in dat proces? Een intake? Heb je een aantal specifieke gegevens nodig? Moeten we een afspraak plannen of moet ik iets uploaden?

Zorg vervolgens dat je wijze van contact opnemen congruent is met die eerste stap.

Download: De Kracht van een Voorspelbare Onderneming

Leer hoe je jezelf neerzet als de autoriteit in je markt, op een voorspelbare wijze leads genereert en jouw kwaliteiten inzet, zonder dat je tijd voor geld hoeft te ruilen.

Download mijn gids.