“What I know is an asset. What I don’t know is a liability.”

Twee weken geleden mocht ik spreken op het Bottomlines Scale-up diner.

Een mooie kans om mijn verhaal te presenteren aan een relevante doelgroep.

Ik had wel een probleem: ik vind het heerlijk om te vertellen over wat ik doe. Vaak iets té heerlijk, zoals mijn vrienden zullen beamen. En ik had maar 20 minuten.

Hoe zorg ik voor een pakkend verhaal? Een enthousiast publiek? Hoe communiceer ik de essentie? Hoe zorg ik ervoor dat ik niet eindeloos ga ratelen, of dat mijn publiek in slaap valt?

Ik ben een marketeer. Ik snap funnels, psychologie achter kopen, adverteren en marketing automation. Ik vind het niet erg om te spreken, maar een public speaker ben ik verre van.

Die ‘liability’ moest ik dus veranderen in een ‘asset’.

Ik zocht hulp bij dé persoon die deze aspecten als geen ander beheerst. Wie ik al meerdere keren heb zien spreken en bij wie ik zelf telkens weer aan de lippen hang: Aragorn Meulendijks.

En met succes. Na afloop kwamen meerdere mensen naar me toe om te vertellen dat ze de presentatie erg goed vonden. Ze loofden precies alle dingen die Aragorn me had geleerd om te doen.

Investeer in wat je niet weet of kunt. Verander een liability in een asset.

Download: De Kracht van een Voorspelbare Onderneming

Leer hoe je jezelf neerzet als de autoriteit in je markt, op een voorspelbare wijze leads genereert en jouw kwaliteiten inzet, zonder dat je tijd voor geld hoeft te ruilen.

Download mijn gids.